3 Eylül 2013

Davranış Biçimleri

Üç kişi çok aç, masada oturuyorlar, ortadaki tek bir tabakta tek bir bisküvi var.

Pasif Kişi: Beden dili çekingendir, tabaktan uzak durur, gözlerinin ucu ile bakar, “ben çok aç değilim” der.

Saldırgan Kişi: Bisküviyi hemen yiyecekmiş gibi durur, bisküviyi hemen almak ister, “ben çok açım” der.

Atılgan Kişi: Ortak bir çözüm bulmaya çalışır, “hepimiz açız, başka bir çözüm bulalım” der.


Pasif Davranış:


Duygu ve düşüncelerini ifade etmez
Benlik saygısı düşüktür
Kaygılıdır
Suçluluk ve öfke duygusu yaşar

“Ben önemli değilim, sen önemlisin.”


Saldırgan Davranış:


Diğer kişileri aşağılar, saygı göstermez
Başkalarının duygu ve düşünceleri ile ilgilenmez

“Sen önemli değilsin, ben önemliyim.”


Manüplatif Davranış:


Pasif görünür ama saldırgan davranır
Dürüst olmaz, imalı konuşur
Karşı tarafı suçlu hissettirir

“Ben önemli değilim, sen de önemli değilsin. Önemli olan çıkar.”


Atılgan Davranış:


Kendinin ve başkalarının haklarına saygılıdır
Kendine olan güveni ve benlik saygısı yüksektir
Başkalarının duygu ve düşünceleri ile ilgilenir

“Ben önemliyim, sen de önemlisin.”



Atılgan Kişi; olumlu ve olumsuz duygu ve düşüncelerini ifade edebilen, "Hayır" diyebilen, istekte bulunabilen, kendisi hakkında olumlu düşünen ve ifade edebilen, iletişimi başlatabilen, sürdürebilen ve sona erdirebilen kişidir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder