29 Ocak 2013

Yayınlanamayan Röportaj

Geçtiğimiz aylarda benimle boşanma istatistikleri konusunda bir röportaj yapmak istediler. İstatistiklere göre Türkiye genelinde 33 bin küsur boşanma gerçekleşmiş, boşanma istatistikleri yaş grupları bakımından incelendiğinde en çok 30-34 yaş aralığındaki bireylerin boşandığı görülmüş. "Sizce neden böyle?" diye sordular. Ben de dilim döndüğünce bireylerin 30'lu yaşlara geldiğinde yavaş yavaş kimliklerinin ortaya çıktığını, kendi hayatlarıyla ilgili ne istediklerine daha net karar verir hale geldiklerini anlattım. Dolayısıyla 30-34 yaş döneminin evliliğinde mutsuz olan bireylerin 'Ben artık böyle yaşamak istemiyorum, başka bir yol seçmek istiyorum.' diyebileceği ve bu nedenle de boşanmaların sık yaşandığı bir dönem olabileceğini ayrıca bu yaşlarda bireylerin aile baskısı ya da diğer etkilere karşı daha rahat tepki koyabildiklerini anlattım.

Tabi ki konuyu orta yaş krizi, evlilik gibi "kutsal" bir kurumun değerini yitirmesi vb. şeylerle açıklamayıp boşanmayı normal ve hatta belki bazı durumlarda sağlıklı gibi gösterdiğimden yapılan röportaj herhangi bir yerde yayınlanmadı.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder