21 Nisan 2012

İlişkide Mutsuzluğu Garantileyen 10 Talep


Bir ilişkiden ne beklediğimiz o ilişkinin niteliğini, gidişatını ve sonucunu önemli ölçüde etkilemektedir. Birçok kişi, partnerinden onun asla karşılayamayacağı taleplerde bulunur ve bunlar karşılanmadığında taleplerini daha da artırır ve/veya kendisi zarar gördüğü için partnerine de zarar vermek amacıyla olumsuz niyet ile karşılık verir. En sık karşılaşılan imkansız talepler şu şekildedir:


1. Beni mutlu etmeli.
2. Benden başka kimseye ilgi göstermemeli.
3. Söylememe gerek kalmadan ne istediğimi ve ne hissettiğimi bilmeli.
4. Yaptığım fedakarlıklara aynı şekilde hatta daha fazlasıyla karşılık vermeli.
5. Beni kaygıdan, endişeden, her türlü acıdan korumalı.
6. Kendimi değerli hissetmemi ve kendime saygı duymamı sağlamalı.
7. Yaptığım her şey için bana minnettar olmalı.
8. Beni eleştirmemeli ve öfkesini göstermemeli, yaptığım her şeyi onaylamalı.
9. Beni kollamalı ve sevmeli, incinmeme asla izin vermemeli.
10. Ben kendimi sevmesem bile o beni bütün kalbiyle, ruhuyla ve beyniyle sevmeli.

Hiç kimse bizi mutlu edemez, kendimizi değerli hissetmemizi veya kendimize saygı duymamızı sağlayamaz, kimse bizi olumsuz duygulardan koruyamaz. Hatta başkaları bizim herhangi bir şey hissetmemizi sağlayamaz. Bize bazı şeyler hissettiren, diğerlerinin davranışlarına yönelik kendi algımızdır. Kendimizi gerçekten sevmediğimiz sürece, diğerlerinin bizi sevdiğini fark etmemiz neredeyse imkansızdır. Her türlü ihtiyacımızı gidermesi gereken kişinin partnerimiz olduğuna inanırız. Mümkün olmadığı halde sadece bizim ilgi duyduğumuz şeye ilgi duymasını, ne düşündüğümüzü ve ne hissettiğimizi daha biz söylemeden fark etmesini bekleriz.

Kendinizi bu on düşünceden herhangi birini düşünürken bulursanız, durun ve bu taleplerin ilişkinizdeki mutsuzluğunuzu garantilediğini fark edin.

Kaynak;
Marlene and Bob Neufeld, "The 10 Demandments; Ten Rules To Live By To Insure Unhappiness In A Relationship"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder